Flowfit-sali-96
Flowfit-sali-42
Flowfit-sali-14
Flowfit-sali-124
previous arrow
next arrow
Lyhyet tuntikuvaukset kalenterin avoimista tunneista.
Ennen joogaan ja ilmajoogaan osallistumista, lue tarkemmat ohjeistukset ja lisätiedot täältä.

Jos sinulla on akuutteja kiputiloja, toivut leikkauksesta tai olet raskaana, keskustele aina ensin lääkärin kanssa tunneille osallistumisesta.

Kerro ohjaajalle jos olet raskaana, olet vasta synnyttänyt, sinulla on/on ollut ongelmia terveyden kanssa.
Tee kaikki liikkeet oman kehosi rajoissa. Pystyt itse säätämään jokaisen tunnin tehon itsellesi sopivaksi.
Tunnin kuvauksen jälkeen on maininta, mikäli tunti on erityisen raskas tai vaatii muuta huomioitavaa.

Asiakkaillamme tulee olla voimassa oleva vapaa-ajan tapaturmavakuutus. FlowFit ei ole vakuuttanut asiakkaitaan.

Ammattitaitoiset ohjaajamme auttavat sinua, mutta huomaathan että olet vastuussa itsestäsi.
Jokainen tiloissamme kävijä takaa omalla vastuullisessa toiminnallaan ja käytöksellään itselleen ja muille turvallisen harjoitteluympäristön.

Tunneilla voit käydä kertamaksulla tai leimakortilla ilman jäsenyyttä.
Kaikki avoimet tunnit sisältyvät FlowFit-jäsenyyteen.
Ilmoittautuminen avoimille tunneille Slotin kautta.


TANKOTANSSIN VAPAAHARJOITTELUVUORO (ei ohjausta)
Vaihtuvia aikoja, seuraa Slottia.

Tankotanssikurssit ja kuvaukset löydät täältä.

Vapaatankovuorolla pääset harjoittelemaan tankotanssia itsenäisesti ilman ohjausta. Vuorot varataan Slotista muiden tuntien tavoin. Poista sormukset ja muut korut oman turvallisuutesi vuoksi ja tangon naarmuuntumisen estämiseksi. Puhdista tanko aina ennen käyttöä ja käytön jälkeen omalla puhtaalla pyyhkeellä ja desinfiointiaineella!

Tangoilla saa käyttää grippiä, mutta puhdista tanko huolellisesti käytön jälkeen.

Vapaavuorolla ei ole ohjaajaa, joten noudatathan erityistä varovaisuutta!


LEMPEÄ RASKAUSJOOGA 45 min

Voit tulla mukaan missä vaiheessa raskautta tahansa. Tunnilla keskitytään huoltamaan kehoa raskauden tuomien muutoten keskellä. Lantionpohjan huoltoa ja rentouttamista, keskivartalon hallintaa ja tuen löytämistä, rentoutumista, kehon vahvistamista ja hengitystä.

Muistathan kuulostella kehon tuntemuksia, ja tehdä liikkeet itsellesi sopivalla tavalla.


ÄIDIT JA VAUVAT -JOOGA 45min

Tunti on tarkoitettu lempeään raskaudesta palautumiseen joogan keinoin.
Mukana oleva vauvasi voi olla iältään n. 0-9 kuukauden ikäinen.

Tunti sisältää rentousharjoituksia, lempeitä venytyksiä kudosten ja nivelten venyminen huomioiden, sekä keskivartaloa vahvistavia liikkeitä, ja vauva-arjen väsyttämien lihasryhmien harjoittamista. Tunnilla vauvat voivat olla mukana liikkeissä, tai rytminsä mukaan myös nukkua tunnin ajan. Voit ottaa vauvalle mukaan oman viltin tai alustan, sekä muutaman lelun.

Tunneilla tutustutaan lantionpohjan harjoittamiseen synnytyksen jälkeen, sekä aloitetaan keskivartalon syvien lihasten vahvistaminen. Tunneilla liikkeet tehdään omaa kehoa ja toipumista kuunnellen. Tunneille voit osallistua, kun koet olevasi valmis lempeään liikunnan aloittamiseen synnytyksen jälkeen.

Tunneilla sovelletaan Äitiysliikunta-akatemian peruskoulutuksen oppeja.


HATHAJOOGA 60min (alkeistaso)

Lue lisää joogasta täältä.

Hathajooga on kehoa vahvistavaa ja rentouttavaa joogaa, jossa keskitytään myös hengitykseen ja kehon syvään tukeen. Tunti sopii naisille ja miehille, niin aloittelijoille kuin aiemmin jooganneille. Tunnilla tärkeintä on oman kehon kuuntelu.


HATHAFLOW-JOOGA 45/60min (jatkotaso)

Lue lisää joogasta täältä.

HathaFlow -tunnilla saat haastetta tavallisen hathajoogan rinnalle. Tunnilla tehdään liikesarjoja sekä haastavampia versioita asanoista. Keskitymme vahvistamaan kehoa ja sen liikkuvuutta itselle sopivassa tahdissa.


ÄIJÄJOOGA 60min (alkeistaso)

Lue lisää joogasta täältä.

Miesten joogavuorolle voivat osallistua kaikki miehet ikään ja kokoon katsomatta. Voit tulla tunneille ilman kokemusta tai aiemmin joogaa harrastaneena. Tunneilla keskitytään rentoutumiseen ja lempeisiin venytyksiin, sekä turvallisiin kehon asentoihin.


KEHONHUOLTO JA LIIKKUVUUS 45min

Onko kehosi kankea, ja kaipaisit siihen lisää liikkuvuutta?
Tällä tunnilla tehdään joogasta ja tankotanssin lämmittelyistä tuttuja liikkeitä kehonhuoltoon ja liikkuvuuteen keskittyen.

Tunneilla voidaan käyttää apuna myös ilmajoogaliinaa.

Tunti on tehokas, mutta rauhallinen.


ILMAJOOGA 60min

Lue lisää ilmajoogasta täältä.

Ilmajoogassa pääpaino on rentoutumisella, sekä rauhallisilla liikkeillä ja venytyksillä. Tunti aloitetaan lyhyellä rentoutuksella ja liikkeillä liinan sisällä, ja päätetään loppurentoutukseen liinassa. Välissä tehdään kehoa lämmitteleviä ja avaavia liikkeitä, sekä roikuntoja. Tunnilla tehdään myös pää alaspäin liikkeitä, mutta niitä ei ole pakko tehdä.

Ei sovi raskaana oleville mm. löystyneiden nivelien vuoksi. Korkea verenpaine, akuutit vaivat selässä (esim. välilevyn pullistuma) ja niskan alueella, sekä sydänsairaudet voivat olla este tunnille osallistumiselle. Keskustele lääkärin kanssa, mikäli et ole varma sopiiko ilmajooga sinulle.


LIINA-AKRO 60 min

Ilmajoogan hieman haasteellisempi muoto, jossa pääpaino on kehoa vahvistavilla liikkeillä ja temppuilulla liinassa. Tunnille osallistuakseen ei tarvitse olla hurjapää, mutta jos kaipaat enemmän lempeyttä ja rauhaa, suosittelemme ennemmin ilmajoogatuntia.

Tunnin teho: keskiraskas/raskas


TEKNIIKKATREENI 60 min

Tunnilla keskitytään jonkin tietyn liikkeen tekniikkaan ja liikettä avustaviin harjoituksiin.

Teemoja voivat olla esimerkiksi maastaveto, leuanveto tai vaikkapa erilaiset kyykkytekniikat. Näille tunneille saat myös ehdottaa liikettä, johon kaipaat tekniikkaohjausta.

Tunnin teho: keskiraskas/raskas


TOIMINNALLINEN TREENI 60min

Kehonpainolla, vapailla painoilla ja erilaisilla välineillä toteutettu raskas treeni kuntosalilla.

Toiminnallisessa treenissä nostetaan sykettä esimerkiksi hypyillä, burpee-sarjoilla, punnerruksilla ja kyykyillä, sekä haastetaan tasapainoa ja fysiikkaa kehonpainon ja lisäpainojen avulla.

Tunnin teho: raskas


SPINNI (SISÄPYÖRÄILY) 45 min tai 30 min

Sisäpyöräily kehittää tehokkaasti sydän- ja verenkiertoelimistön kuntoa.
Hapenottokyky kasvaa ja kaloreita palaa. Spinnissä mennään vaihtelevilla sykkeillä,
jossa tempo vaihtelee musiikin mukana. Vastuksen voit säätää itsellesi sopivaksi.
Tunnilla pääset haastamaan kehoa mäkiosuuksilla ja spurteilla!

Välissä pidetään lyhyitä palautusjaksoja.
Tunnilla voit säätää tehon oman kuntosi mukaiseksi vastusta säätämällä.
Spinniin tarvitset juomapullon, pyyhkeen ja sisäkengät.

Tunnin teho: keskiraskas/raskas


Let’s dance!

REGGAETON 60min

Reggaeton-tanssitunneilla pääset tanssimaan kuumia rytmejä menevän reggaeton -musan tahdissa!
Tärkeintä ei ole oikeat askeleet vaan hauskanpito ja liike.
Ohjaajana toimii tanssia pitkään harrastanut Jenna @bareburee.

Tunneilla on sopivasti tekniikkaa, helppoja askeleita ja rento meininki!

Reggaetonista järjestetään toisinaan myös lyhytkursseja viikonloppuisin, joille kaikki ovat tervetulleita!


DANCE MIX 45 min

Erilaisia tanssilajeja rennosti yhdistelevä tunti, jossa tanssitaan hyvällä fiiliksellä 2000-luvun biisien tahtiin. Helppoja kuvioita ja rentoa menoa! Myöskään tällä tunnilla et tarvitse aiempaa kokemusta!

Ohjaamassa tanssista nauttiva Laura.


RYTMIDANCE 60+ 45min

Tämä tunti on suunnattu yli 60-vuotiaille naisille, jotka haluavat nauttia tanssista ilman raskaita hyppyjä.
Tunnilla opetellaan perustanssien askeleita yksin tanssien. Mukana mm. jive, salsa, cha-cha ja rumba.

Kunto kohoaa ja nauru raikaa!

Ohjaamassa iloinen ja menevä Kaisa.


LASTEN TANKOTANSSI

Lasten tankotunneilla opetellaan peruspyörähdyksiä ja pitoja tangolla yhdessä ohjaajan kanssa. Tunnit järjestetään kursseina. Tunnin aluksi lämmitellään leikkien avulla.

Mukaan sortsit, juomapullo ja pieni pyyhe tangon pyyhkimistä varten.

Lapsia ei ole vakuutettu Hyvinvointikeskus FlowFitin puolesta. 


Ei säännöllisessä kalenterissa

HATHAJOOGAN ALKEISTUNTI

Lue lisää hathajoogasta täältä.

Alkeistunneilla käymme läpi seuraavia hathajoogan perusasioita teemoittain:

  • luontainen hengitys
  • lempeitä jooga-asentoja (asanoita)
  • aloittelijan aurinkotervehdys
  • kehon keskiosan tuki

Hathajoogassa kehoa herätellään lempeästi, rauhallisesti tehtäviin asanaharjoituksiin.
Asanat, eli joogan asennot ovat lempeitä, ja niissä viivytään vain kehon sallimissa rajoissa.
Joogassa voit pitää taukoja aina kun siltä tuntuu. Liikkeitä ei pakoteta, eikä kipua saa tuntua missään vaiheessa.
Oikeanlaiseen hengitykseen kiinnitetään huomiota, mutta tärkeintä on oma, luonnollinen hengitys ja sen seuraaminen.
Tuntiin kuuluu alku- ja loppurentoutus, joihin sisältyy hengitys- ja rentoutusharjoituksia.

Tunnin teho: kevyt / keskiraskas
Hathajoogan alkeistunnit eivät sovi henkilöille, joilla on akuutteja vaivoja esim. niskassa, selän nikamissa (välilevyn pullistuma), silmänpainetauti, hoitamaton korkea verenpaine tai muita akuutteja vaivoja. Huolehdithan itsestäsi, ja teet liikkeet omaa kehoasi kuunnellen.


ILMAJOOGAN ALKEISTUNTI

Lue tarkemmat ohjeet ja tiedot ilmajoogasta täältä, ennen kuin ilmoittaudut tunnille. 

Ilmajoogan alkeiskurssilla tutustutaan ilmajoogaliinalla tehtäviin liikkeisiin niin lattialla, kuin liinan sisällä. Tunnilla harjoitellaan inversioita, eli pää alaspäin tehtäviä liikkeitä liinan avustamana.

Tunti on aloittelijoille soveltuva, sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta ilmajoogasta.


Ei tällä hetkellä kalenterissa

ULKOTREENI 60min

Kehonpainolla tehtävä treeni Järvennöntien puistossa. Joskus treeneissä voidaan tarvita esim. omaa kahvakuulaa.
Ilmoitamme siitä Slotissa ilmoittautumisen yhteydessä. Tällöin treenin paikalla lukee “Ulkotreeni – kahvakuula”.

Mukaan tarvitset säänmukaisen ulkovarustuksen, juomapullon ja hanskat.

Säädä tunnin teho oman tasosi mukaan.


KESKIVARTALON SYVÄ TUKI + KEHONHUOLTO  45min

Tunnilla vahvistetaan keskivartalon syvää tukea, joka koostuu syvien vatsalihasten lisäksi monipuolisesti keskivartalon eri osista. Vahvistamisen lisäksi tehdään venytyksiä ja dynaamista liikettä.

Keskivartaloharjoittelu ei tarkoita pelkästään vatsalihaksia, vaan treenaamme monipuolisesti koko keskivartalon aluetta.
Keskivartalon tuki koostuu seuraavista osa-alueista:

  • vatsan alue,
  • selkä,
  • kyljet,
  • lantion seutu, pakarat ja lonkat

Tunnin tehon voit säätää itselle sopivaksi. Tunti on tehokas, mutta rauhallinen.


KUNTOSALICIRCUIT 60min

Tunnilla tehdään kiertoharjoittelua kuntosalilaitteilla. Alkulämmittely ja loppuvenyttelyt sisältyvät tuntiin. Tunnille mahtuu maksimissaan 8 osallistujaa. Voit tulla mukaan ensikertalaisena, tai salikonkarina. Vastuksen pystyt säätämään oman tasosi mukaiseksi.

Tunnin teho: keskiraskas