Tuntikuvaukset

Lyhyet tuntikuvaukset kalenterin avoimista tunneista.
Ennen joogaan ja ilmajoogaan osallistumista, lue tarkemmat ohjeistukset ja lisätiedot täältä.

Tunneilla voit käydä kertamaksulla tai leimakortilla ilman jäsenyyttä.
Kaikki avoimet tunnit sisältyvät FlowFit-jäsenyyteen.
Ilmoittautuminen avoimille tunneille Slotin kautta.

Muistathan ilmoittaa ohjaajalle ennen tunnin alkua, mikäli sinulla on jokin akuutti vaiva tai kiputiloja.
Tee kaikki liikkeet oman kehosi rajoissa. Pystyt itse säätämään jokaisen tunnin tehon itsellesi sopivaksi.


Vapaatankovuoro 6€
Vaihtuvia aikoja, seuraa Slottia.

Vapaatankovuorolla pääset harjoittelemaan tankotanssia itsenäisesti ilman ohjausta. Vuorot varataan Slotista muiden tuntien tavoin. Poista sormukset ja muut korut oman turvallisuutesi vuoksi ja tangon naarmuuntumisen estämiseksi. Puhdista tanko aina ennen käyttöä ja käytön jälkeen.

Koska vapaavuorolla ei ole ohjaajaa, noudatathan erityistä varovaisuutta!


Hathajooga
maanantaisin 18:15-19:15

Lue lisää joogasta täältä.

Maanantain joogatunnit ovat alkeisjatkotason tunteja. Maanantain tunteja varten suosittelemme ensin käymään Hathajoogan alkeistunneilla, mikäli et ole joogannut aiemmin. Näin pääset tutustumaan joogan perusasanoihin ja aurinkotervehdykseen itsellesi sopivalla tasolla. Voit keskustella joogaohjaajan kanssa siirtymisestä maanantain tunneille.

Säädä tunnin teho oman tasosi mukaan.


Ilmajooga – LEMPEÄ
maanantaisin 19:30-20:30

Lue lisää ilmajoogasta täältä.

LEMPEÄ ilmajooga on rentouttava ja rauhoittava tunti, jolla keskitytään kehon lempeisiin venytyksiin ja rentoutumiseen. Ilmajoogassa pääpaino on rentoutumisella, sekä rauhallisilla liikkeillä ja venytyksillä. Tunti aloitetaan lyhyellä rentoutuksella ja liikkeillä liinan sisällä, ja päätetään loppurentoutukseen liinassa. Välissä tehdään kehoa lämmitteleviä ja avaavia liikkeitä, sekä roikuntoja. Tunnilla tehdään myös pää alaspäin liikkeitä, mutta niitä ei ole pakko tehdä.

Ei sovi raskaana oleville. Korkea verenpaine, akuutit vaivat selässä (esim. välilevyn pullistuma) ja niskan alueella, sekä sydänsairaudet voivat olla este tunnille osallistumiselle. Keskustele lääkärin kanssa, mikäli et ole varma sopiiko ilmajooga sinulle.


Rytmidance 60+
tiistaisin 13:00-13:50

Tämä tunti on suunnattu yli 60-vuotiaille naisille, jotka haluavat nauttia tanssista ilman raskaita hyppyjä.
Tunnilla opetellaan perustanssien askeleita yksin tanssien. Mukana mm. jive, salsa, cha-cha ja rumba.

Kunto kohoaa ja nauru raikaa!

Tunnin teho: kevyt


Spinni + lihaskunto 
tiistaisin 17:15-18:00

Tunti yhdistää sisäpyöräilyn ja lihaskunto-osuuden. Spinniosuudessa kohotetaan sykettä mäki- ja spurttiosuuksilla.
Lihaskunto toteutuu kehonpainolla tai apuvälineitä käyttäen. Tunnilla huomioidaan koko keho kokonaisvaltaisesti.

Tunnin teho: keskiraskas/raskas
(voit itse säätää tunnin tehokkuuden)


Äijäjooga
tiistaisin 20:15-21:15

Lue lisää joogasta täältä.

Miesten joogavuorolle voivat osallistua kaikki miehet ikään ja kokoon katsomatta. Voit tulla tunneille ilman kokemusta tai aiemmin joogaa harrastaneena. Tunneilla keskitytään rentoutumiseen ja lempeisiin venytyksiin, sekä turvallisiin kehon asentoihin.

Säädä tunnin teho oman tasosi mukaan.


Reggaeton
keskiviikkoisin 19:15-20:15

Reggaeton-tunneilla pääset tanssimaan kuumia rytmejä menevän musiikin tahdissa!
Tärkeintä ei ole oikeat askeleet vaan hauskanpito ja liike!
Ohjaajana toimii tanssia pitkään harrastanut nivalalainen Jenna Haapala.

Keskiviikon tunneilla on sopivasti tekniikkaa, helppoja askeleita ja rento meininki!

Minikurssit alkeistaso
sunnuntaisin 16:00-17:00

4 kerran lyhytkursseilla opetellaan tekniikkaa ja jokaisella kurssilla eri koreografia.
Voit osallistua yhdelle kurssille, tai koko kevääksi. Lue lisää kursseista täältä.

Tunnin tehon voit säätää itsellesi sopivaksi!


Core – keskivartalotreeni
torstaisin 17:45-18:20

Core on keskivartaloa vahvistava lihaskuntotunti, joka pohjautuu joogasta tuttuihin liikkeisiin. Tunnilla tehdään myös muita keskivartaloa vahvistavia liikkeitä esim. jumppapalloa, kuminauhaa tai painoja käyttäen.
Tunti vahvistaa koko kehoa, mutta siinä kiinnitetään erityisesti huomiota keskivartalon harjoittamiseen.

Tunnin teho: keskiraskas


Spinni (sisäpyöräily)
torstaisin 18:30-19:25
lauantaisin 11:00-12:00 (pariton vk)

Sisäpyöräily kehittää tehokkaasti sydän- ja verenkiertoelimistön kuntoa.
Hapenottokyky kasvaa ja kaloreita palaa. Spinnissä mennään vaihtelevilla sykkeillä,
jossa tempo vaihtelee musiikin mukana. Vastuksen voit säätää itsellesi sopivaksi.
Välillä tuntien teema vaihtelee musiikin mukaan:

  • SuomiSpinni – suomalaisia hittejä
  • RaskaampiSpinni – rokimpaa menoa
  • YsäriSpinni – kunnon ysäritempoa
  • RetroSpinni – musaa eri aikakausilta

Tunnilla pääset haastamaan kehoa mäkiosuuksilla ja spurteilla!
Välissä pidetään lyhyitä palautusjaksoja.
Tunnilla voit säätää tehon oman kuntosi mukaiseksi vastusta säätämällä.
Spinniin tarvitset juomapullon, pyyhkeen ja sisäkengät.

Tunnin teho: keskiraskas/raskas


Ilmajooga – VOIMA
perjantaisin 18:00-19:00

Lue lisää ilmajoogasta täältä.

Voimaa kehittävässä ilmajoogassa aloitetaan kehon lämmittelyllä ja liikkeillä liinan avustuksella. Tällä tunnilla liikkeet voivat olla hieman haastavampia, ja tempo on nopeampaa kuin lempeässä ilmajoogassa. Tällä tunnilla pääset haastamaan kehoa, sillä liikkeitä tehdään monipuolisesti koko vartalolle. Erityisesti keskivartalon hallinta, sekä käsien ja jalkojen vahvistaminen tulevat tutuiksi näillä tunneilla. Tunnin lopuksi rentoudutaan liinan sisällä.

Ennen VOIMA – tunnille osallistumista suosittelemme ilmajoogan alkeita tai ilmajoogan LEMPEÄÄ versiota.

Tunnin teho: keskiraskas
Ei sovi raskaana oleville. Korkea verenpaine, akuutit vaivat selässä (esim. välilevyn pullistuma) ja niskan alueella, sekä sydänsairaudet voivat olla este tunnille osallistumiselle. Keskustele lääkärin kanssa, mikäli et ole varma sopiiko ilmajooga sinulle.


Hathajoogan alkeistunti (parillinen vk)
lauantaisin 11:00-12:00

Lue lisää hathajoogasta täältä.

Jokaisella alkeistunnilla on oma teemansa. Ensimmäisillä tunneilla käydään läpi hengitystä, kehon tukea ja asanoita. Vähitellen tunneilla siirrytään aloittelijan aurinkotervehdykseen. Voit osallistua yhdelle, tai useammalle tunnille. Eniten hyötyä tunneista saat osallistumalla jokaiselle tunnille, jolloin saat keväästä joogan alkeiskokonaisuuden.

  • luontainen hengitys
  • perusasanat (jooga-asennot)
  • aloittelijan aurinkotervehdys
  • kehon keskiosan tuki
  • passiivinen venytys

Hathajoogassa kehoa herätellään lempeästi, rauhallisesti tehtäviin asanaharjoituksiin.
Asanat, eli joogan asennot ovat lempeitä, ja niissä viivytään vain kehon sallimissa rajoissa.
Joogassa voit pitää taukoja aina kun siltä tuntuu. Liikkeitä ei pakoteta, eikä kipua saa tuntua missään vaiheessa.
Oikeanlaiseen hengitykseen kiinnitetään huomiota, mutta tärkeintä on oma, luonnollinen hengitys ja sen seuraaminen.
Tuntiin kuuluu alku- ja loppurentoutus, joihin sisältyy hengitys- ja rentoutusharjoituksia.

Tunnin teho: kevyt / keskiraskas
Hathajoogan alkeistunnit eivät sovi henkilöille, joilla on akuutteja vaivoja esim. niskassa, selän nikamissa (välilevyn pullistuma), silmänpainetauti, hoitamaton korkea verenpaine tai muita akuutteja vaivoja. Huolehdithan itsestäsi, ja teet liikkeet omaa kehoasi kuunnellen.


Lasten tankotanssi (parillinen vk)
lauantaisin 12:15-12:50

Lasten tankotunneilla opetellaan peruspyörähdyksiä ja pitoja tangolla yhdessä ohjaajan kanssa. Tunneilla voi käydä testaamassa lajia kertamaksulla. Tunnin aluksi lämmitellään leikkien avulla.

Mukaan sortsit, juomapullo ja pieni pyyhe tangon pyyhkimistä varten.

Lapsia ei ole vakuutettu Hyvinvointikeskus FlowFitin puolesta.