Äitiysliikuntakurssi - pienryhmä

Äitiysliikuntakurssi

UUSI STARTTI elokuussa 2024

Äitien alkeiskurssilla aloitetaan todella yksinkertaisista lihaskuntoliikkeistä ilman lisättyjä painoja. Liikkeissä edetään nousujohteisesti vähitellen kurssin edetessä.

Pienryhmä kokoontuu kerran viikossa yhteisen treenin äärelle. Kurssilla tutustuaan myös äideille ajankohtaisiin teemoihin liikkumisen näkökulmasta, kuten erkauma, ryhdin merkitys, hengitys ja syvä tuki yhdessä, lantionpohjan tunnistaminen ja poikittaisen vatsalihaksen aktivaatio. Kurssille perustetaan WhatsApp-ryhmä, johon ohjaaja lähettää videoita kurssin liikkeistä muistin tueksi.

Voit ilmoittautua kurssille, kun synnytyksestä on kulunut vähintään kolme kuukautta ja jälkitarkastus on tehty.
Voit tulla mukaan vaikka synnytyksestä olisi kulunut jo vuosia. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa. 

Ilmoittaudu kurssille sähköpostitse tai viestillä:

laura@hyvinvointiflowfit.fi / 040 665 3181

Kuntosaliyrittäjä kuntosalilla, joogaohjaaja, äitiysliikuntavalmentaja

Äitiysliikuntakurssin palautteita:

Parasta kurssissa?

"Hyvä läsnäoleva ohjaaja"
"Monipuolista reeniä"
"Helppo olla ja reenata"
"Tietoiskut"
"Uusien liikkeiden oppiminen"
"Tiivis, sopivankokoinen porukka mahdollistaa jokaisen huomioinnin"
"Monipuolisuus"
"Turvallinen olo liikkeitä tehdessä"
"Paljon uutta asiaa"

Suosittelisitko kurssia?

"Kyllä! Hyvää alusta asti lähtevää reeniä, jolla rakennetaan kuntoa kohti kovempia reenejä."

"Suosittelisin. Kiva pieni ryhmä, hyvin sai yksilöllistä ohjausta tarvittaessa."

"Kyllä, suositellutkin jo. Uutta asiaa ja tietoa liikkumisen aloitukseen."

Miksi sinun kannattaa osallistua kurssille?

Liikkeiden turvallinen tekniikka

Mietitkö teetkö liikkeitä oikein?
Kurssilla opit liikkeiden oikean tekniikan ja vältyt kivuilta ja vammoilta. Kun tekniikka on kunnossa, liike tuntuu oikeassa paikassa.

Tiedät miten lähteä liikkeelle

Sinun ei enää tarvitse miettiä miten olisi turvallista lähteä liikkeelle raskauden jälkeen.
Kun aloitetaan nollatasolta, nousujohteisella treenillä varmistetaan oikea tekniikka ja turvallinen treeni.

Ohjattu treeni pienryhmässä

Kurssilla saat vertaistukea muilta äideiltä ja henkilökohtaista ohjausta liikkeiden tekniikoissa.
Pääset mukaan WhatsApp-ryhmään, johon ohjaaja lähettää tunnin liikkeet videoina muistin tueksi.

Erkauman tunnistaminen

Opit tunnistamaan erkauman ja millainen liike auttaa napakoittamaan vatsalihasten välistä jännesaumaa turvallisesti ja nousujohteisesti.

Ryhti ja keskivartalon tuki

Heikkous keskivartalon tuessa ja ryhtiongelmat voivat aiheuttaa esimerkiksi alaselän kipuja. Kurssilla keskitytään ryhdin linjauksiin ja keskivartalon tukeen erilaisissa liikkeissä.

Hengitys ja liike

Opit palleahengityksen mekanismin ja merkityksen lantionpohjalle ja syvälle tuelle.
Toimiva hengitys ja sen omaksuminen vaikuttavat mm. lantionpohjan toimintaan ja keskivartalon tukeen niin arjessa kuin treenatessa.

Yksilöohjaus raskaudesta palautumiseen

Mietitkö miten olisi turvallista liikkua raskausaikana?
Vaivaako virtsankarkailu, vaikka synnytyksestä olisi jo aikaa?
Onko sinulla erkaumaa, ja mietit miten sen kanssa voi lähteä liikkeelle?
Kiinnostaako juoksun aloittaminen synnnytyksen jälkeen?

Varaa maksuton alkukartoitus ja mietitään yhdessä voinko olla Sinulle avuksi.

Varaa viestillä tai sähköpostilla
040 665 3181 / laura@hyvinvointiflowfit.fi