Flowfit-sali-96
Flowfit-sali-42
Flowfit-sali-14
Flowfit-sali-124
previous arrow
next arrow

FlowFitin kurssit ja leirit

Kursseille ilmoittaudutaan etukäteen, ja kurssimaksu maksetaan kokonaisuudessaan ennen kurssin alkua.
Ilmoittautuminen on sitova!

Kurssille saapumatta jättäminen ei ole peruutus.
Kurssin peruutus tulee tehdä viikkoa ennen kurssin alkua kirjallisena viestillä tai sähköpostitse.

Mikäli perut osallistumisesi kurssin alun jälkeen, koko kurssimaksu peritään joka tapauksessa.
Asiakkaita ei ole vakuutettu FlowFitin puolesta. Asiakkaat liikkuvat FlowFitin tiloissa omalla vastuulla.

Tulevat kurssit

Ilmoittaudu sähköpostilla tai WhatsApp:n kautta.
laura@hyvinvointiflowfit.fi
040 6653181

Ilmoittautuessasi kerro nimesi, osoitteesi, sähköpostisi ja mille kurssille osallistut.
Kurssimaksu maksetaan kokonaan ensimmäiselle tunnille tultaessa.

Maksuvälineet: käteinen, kortti, Smartum, Tyky-setelit, E-passi, Edenred ja Eazybreak.


Etkö ehtinyt ilmoittautua? Kysy avoimista paikoista:
040 6653181


SYKSY 2021


ETÄJOOGAKURSSIT – uutuus!

Ei suositella raskaana oleville, eikä akuuteista kiputiloista kärsiville henkilöille.

30.8. – 18.10. (8 krt)

Etäjoogakurssit ovat poikkeuksellisesti maksuttomia FlowFit-jäsenille!
Yhden kurssin hinta 65€ (sis. alv24%)
Molemmat kurssit yhteishintaan 120€ (sis. alv24%)

Saat uuden tallenteen aina maanantaisin klo 16 mennessä. Tallenne on katsottavissa viikon ajan.

Kurssilaisilla on mahdollisuus varata aika henkilökohtaiseen “kyselyvarttiin” etänä, jos edelliskerran tunneilla on herännyt kysymyksiä. Sunnuntaina 5.9. järjestetään maksuton kyselyvartti etänä Zoomin välityksellä klo 12.
Seuraavilla viikoilla on mahdollista varata oma aika hintaan 16,25€ / kerta.

Ilmoittaudu Slotissa 30.8. päivän kohdalla 26.8. mennessä! Mikäli kurssin minimiosallistujamäärä (8) täyttyy 26.8. mennessä, saat sähköpostiisi osallistumis- ja maksuohjeet. Kurssi tulee olla maksettuna ennen kurssin alkua (30.8.)

Kurssin tallenteet lähetetään sinulle linkkinä, joten ne eivät vie tilaa laitteeltasi. Tarvitset ainoastaan toimivan internet-yhteyden ja laitteen (puhelin, tabletti, tietokone) jolta voit katsoa tallenteet.

Valitse kahdesta alla olevasta vaihtoehdosta kumpi kurssi sopii sinulle, ja ilmoittaudu Slotissa 26.8. mennessä.
Mikäli jooga on sinulle tuttua, voit osallistua molemmille kursseille, jolloin saat kaksi erilaista harjoitusta yhdelle viikolle. Tallenteet ovat käytössäsi viikon ajan, joten voit tehdä toisen harjoituksen alkuviikosta ja voit säästää toisen loppuviikolle. Kurssien teemat kulkevat käsi kädessä, mutta harjoitus on tunneilla erilainen.


Etäjoogakurssi ALKEET – tallenteina

KENELLE KURSSI SOPII?

Kurssi sopii sinulle, jos et ole koskaan aiemmin joogannut, tai jos haluat syventää omaa joogaharjoitustasi teorian ja käytännön tasolla.  Kaikki liikkeet näytetään alusta loppuun saakka, eikä sinun tarvitse osata liikkeitä entuudestaan nimeltä. Lempeän ohjauksen kautta pääset harjoittelemaan joogaa helposti ja turvallisesti kotonasi.

Jokainen tallenne on kestoltaan n. 60 minuuttia. Tallenne sisältää lyhyen alku- ja loppurentoutuksen, kehoa lämmitteleviä liikkeitä sekä jooga-asentoja, asanoita. Voit vain rentoutua, ja antaa ohjauksen viedä mukanaan.

Kurssilla perehdytään erityisesti kolmeen osa-alueeseen helppojen harjoitusten mukana.

  • kehon keskiosan tuki liikkeessä

Tarvitsemme kehon keskiosan tukea päivittäin. Tuen löytäminen ehkäisee mm. selkävaivoja ja parantaa ryhtiä. Tuen löytäminen saattaa olla aluksi haastavaa, ja siksi sitä harjoitellaankin useissa eri asennoissa. Tuen löytämiseksi käytämme mm. syviä vatsalihaksia.

  • passiivinen venytys

Passiivinen venytys on lihasten lempeää venytystä ilman kipua. Passiivisessa venytyksessä keho jää mahdollisimman rentoon asentoon, eikä siinä pyritä hakemaan maksimaalista venytystä. Hengitys pysyy mukana koko ajan.

  • hengitys osana joogaa

Hengitys on olennainen osa joogaa. Tunnustelemme ja tarkkailemme luonnollista hengitystä kehon rentoutuessa ja liikkeen aikana. Joitakin liikkeitä voidaan tehdä myös hengityssuunnat huomioiden, mutta tämä ei ole välttämätöntä. Tärkeintä on säilyttää oma luonnollinen hengitys.

Kaikista tärkeintä kurssilla on kuitenkin kuunnella omaa kehoa jokaisessa liikkeessä. Joogan ei ole tarkoitus aiheuttaa kipua, eikä sillä ole tarkoitus pyrkiä mihinkään. Hengityksen ja liikkeen yhdistelmä auttavat mieltä ja kehoa löytämään tasapainon ja opit ehkä löytämään rauhoittumiskeinoja arjen keskelle.

Voit tehdä kaikki kurssin harjoitukset kotonasi, sillä tarvitset vain:

  • alustan
  • tyynyn tai viltin

Olet lämpimästi tervetullut alkeisjoogakurssille, ja voit ottaa yhteyttä mikäli jokin askarruttaa sinua kurssiin tai joogaan liittyen. Ohjaajanasi toimii Laura Pihlajaniemi (laura@hyvinvointiflowfit.fi)


Etäjoogakurssi JATKOTASO – tallenteina

KENELLE KURSSI SOPII?

Kurssi sopii sinulle, jos

  • jooga on sinulle entuudestaan tuttua,
  • ja haluat syventää osaamistasi, sekä siirtyä kehoa sopivasti haastaviin liikkeisiin ja liikesarjoihin, joissa siirrytään flowmaisesti asanasta toiseen.

Kaikki liikkeet näytetään alusta loppuun saakka, eikä sinun tarvitse osata liikkeitä entuudestaan nimeltä. Lempeän ohjauksen kautta pääset harjoittelemaan joogaa helposti ja turvallisesti kotonasi.

Jokainen tallenne on kestoltaan n. 60 minuuttia. Tallenne sisältää alku- ja loppurentoutuksen, kehoa lämmitteleviä liikkeitä sekä jooga-asentoja, asanoita. Voit vain rentoutua, ja antaa ohjauksen viedä mukanaan.

Kurssilla perehdytään erityisesti kolmeen osa-alueeseen helppojen harjoitusten mukana.

  • kehon keskiosan tuki liikkeessä ja liikesarjoissa

Myös jatkokurssilla tutustutaan kehon keskiosan tukeen osana liikettä ja erilaisia liikesarjoja. Liikesarjoissa yhdistellään asanoita flowmaiseen liikkeeseen, eikä taukoja pidetä niin paljon kuin alkeistunnilla.

Tarvitsemme kehon keskiosan tukea päivittäin. Tuen löytäminen ehkäisee mm. selkävaivoja ja parantaa ryhtiä. Kehon keskiosan tukea harjoitellaan useissa eri asennoissa ja myös siirtymissä. Kurssille osallistuttaessa olisi hyvä olla jonkinlainen käsitys kehon keskiosan tuesta.

  • passiivinen ja aktiivinen venytys

Passiivinen venytys on lihasten lempeää venytystä ilman kipua. Passiivisessa venytyksessä keho jää mahdollisimman rentoon asentoon, eikä siinä pyritä hakemaan maksimaalista venytystä. Hengitys pysyy mukana koko ajan.

Passiivisesta venytyksestä siirrytään aktiiviseen venytykseen kun keho on siihen valmis. Tällä kurssilla sinun ei tarvitse siirtyä aktiiviseen venytykseen mikäli et niin halua. Myös tässä venytyksessä huomioidaan oman kehon tuntemukset, eikä keholle aiheuteta kipua missään vaiheessa. Aktiivisessa venytyksessä kehon venytystä pidetään yllä avustaen esimerkiksi joogavyötä apuna käyttäen.

  • hengitys- ja rentoutusharjoitukset osana joogaa

Hengitys on olennainen osa joogaa. Tunnustelemme ja tarkkailemme luonnollista hengitystä kehon rentoutuessa ja liikkeen aikana. Jatkokurssilla kiinnitämme enemmän huomioita liikkeiden hengityssuuntiin, mutta voit edelleen tehdä liikkeet omassa tahdissasi, jos hengityksen tahdissa liikkuminen ei sinulle sovi.

Kaikista tärkeintä on kuitenkin kuunnella omaa kehoa jokaisessa liikkeessä. Joogan ei ole tarkoitus aiheuttaa kipua.

Voit tehdä kaikki kurssin harjoitukset kotonasi, sillä tarvitset vain:

  • alustan
  • viltin tai tyynyn
  • vyön tai huivin
  • ei välttämätön: joogablokin (jos löytyy) voit korvata myös esimerkiksi kahvipaketilla tai kirjalla

Olet lämpimästi tervetullut joogan jatkokurssille, ja voit ottaa yhteyttä mikäli jokin askarruttaa sinua kurssiin tai joogaan liittyen. Ohjaajanasi toimii Laura Pihlajaniemi (laura@hyvinvointiflowfit.fi)


Tankotanssin starttikurssi

17.8. – 5.10.
tiistaisin 19:15-20:15

Tälle kurssille et tarvitse aiempaa kokemusta tankotanssista, eikä sinulla muutenkaan tarvitse olla rautainen kunto aloittaaksesi. Tankotanssin alkeiskurssilla opit perustason pitoja ja pyörähdyksiä sekä tekniikkaa. Kunto nousee kohisten huomaamatta!

Tunnille mukaan juomapullo, pieni pyyhe ja shortsit.
Tunnilla ei saa pitää koruja, koska ne naarmuttavat tankoja.

Asiakkaita ei ole vakuutettu Hyvinvointikeskus FlowFitin puolesta. 


Tankotanssin tasokurssit

Taso 2
torstai 18:45-19:45
19.8. – 7.10.

Tasokursseilla jatketaan siitä, mihin edellisellä kurssilla jäätiin.
Kursseja yhdistellään välillä, mutta jokainen saa oman tasoista opetusta ja liikkeet muokataan jokaiselle sopiviksi.

Kurssi ilman kulkulätkää 100€
Kurssi kulkulätkällä 160€

Tunnille mukaan juomapullo, pieni pyyhe ja shortsit.
Tunnilla ei saa pitää koruja, koska ne naarmuttavat tankoja.

Asiakkaita ei ole vakuutettu Hyvinvointikeskus FlowFitin puolesta. 


Lasten tankotanssi yli 8-vuotiaat

Syyskausi torstaisin 19.8. – 9.12. (tauko viikolla 43)

Kertamaksu 10€ / leima sarjakortista

ryhmä 1 klo 16:30-17:15
ryhmä 2 klo 17:30-18:15

Lasten tankotanssissa opetellaan alkeis- ja perustason pitoja ja pyörähdyksiä, sekä helppoja akrobaattisia liikkeitä. Tunteihin sisältyy alkulämmittelyä ja venyttelyä. Tärkeintä tunneilla on uuden oppiminen ja hauskanpito!

Tunnille mukaan juomapullo, pieni pyyhe ja shortsit.
Tunnilla ei saa pitää koruja, koska ne naarmuttavat tankoja.

Asiakkaita ei ole vakuutettu Hyvinvointikeskus FlowFitin puolesta. 


Lasten temppujumpat 4 kerran kursseina

keskiviikkoisin
18.8. – 8.9.
15.9. – 6.10.
13.10 – 10.11. (tauko viikolla 43)
17.10 – 8.12.

4-6 -vuotiaat
klo 16:00 – 16:30
hinta 28€ (4 krt)

7-9 -vuotiaat
klo 16:45 – 17:30
hinta 35€ (4 krt)

Tunnilla ollaan ilman vanhempia. Ohjaaja Laura Pihlajaniemi.
Ikätason mukaista temppuilua ilmajoogaliinassa, kiipeilyä tangolla, temppuratoja ja leikkiä.
Mukaan rennot liikuntavaatteet (esim. collegehousut, sortsit, t-paita) ja vesipullo.
Vaatteissa ei saa olla vetoketjuja ilmajoogaliinatemppuilun vuoksi.

Lapsia ei ole vakuutettu Hyvinvointikeskus FlowFitin puolesta. 


Rytmidance 60+

Hinta: 30€ / 6krt tai 7€ kertamaksu

Kaisa Pihlajaniemi (ohjaa tanssikursseja myös Jokilatvan Opistolla)

Tällä tunnilla tanssitaan yksin tuttuja tansseja!
Rytmidance60+ on tarkoitettu vähintään 60-vuotiaille naisille, jotka haluavat oppia tanssin askeleet ja samalla kohottaa kuntoa.
Tällä tunnilla ei tehdä hyppyjä tai raskaita liikkeitä, vaan kohotetaan kuntoa tanssista nauttien.

Tunnilla tanssitaan mm. salsaa, cha-chaa, jiveä, sambaa, humppaa, valssia ja tangoa.
Askeleet opetellaan ensin yhdessä, minkä jälkeen tanssitaan musiikin tahtiin.
Jokainen voi tanssia oman kuntonsa mukaan – tärkeintä on hauskanpito!


Reggaeton lyhytkursseja keskiviikkoisin

Varattavissa Slotissa.

Lyhytkursseilla ja workshopeilla opetellaan lajin alkeita, tekniikkaa ja koreografiaa.
Sopii kaikille tanssista kiinnostuneille aloittelijoille ja aiemmin tanssineille!


TOISTUVAT ALKEISKURSSIT


Ilmajoogan alkeita 90 min

Ilmoittaudu Slotissa!

Jos et ole aiemmin kokeillut ilmajoogaa, suosittelemme tätä kurssia. Perusteissa käydään tarkasti läpi asennot ja esim. liinan asettaminen oikeaan kohtaan. Kurssin jälkeen on helpompaa osallistua avoimille tunneille. Voit kuitenkin aina halutessasi tulla alkeiskurssille! Avoimilla ilmajoogatunneilla tahti on hieman nopeampi. Kurssilla saat lisää varmuutta kehonhallintaan ja ilmajoogan harjoitteluun.

Tarvitset polvitaipeet peittävät housut ja kainalot peittävän paidan.
Kankaan repeytymisvaaran vuoksi korut ja vetoketjut vaatteissa ovat ehdottomasti kiellettyjä.

Ilmajooga sopii lähes kaikille perusterveille ihmisille.
Ilmajooga ei välttämättä sovi henkilöille joilla on verenpainetta tai ongelmia selän nikamien kanssa, kuten välilevyn pullistumia tai muita akuutteja kiputiloja.
Ilmajooga voi myös aiheuttaa voimakasta pahoinvointia, jos tasapainoelimissä on häiriöitä. Ei suositella raskaana oleville.