Alkavat kurssit

Tärkeää tietoa kursseista

Ilmoittautuminen on sitova.

Kurssimaksu maksetaan kokonaisuudessaan ennen kurssin alkamista.

Mikäli kurssille ei tule tarpeeksi osallistujia, FlowFitillä on oikeus perua kurssi.

Kurssille saapumatta jättäminen ei ole peruutus. Tässä tapauksessa perimme koko kurssimaksun.

Kurssin peruutuksen voi tehdä ainoastaan kirjallisesti lääkärintodistusta vastaan ennen kurssin alkua.

Jos kurssin peruutus tapahtuu jo kurssin alettua, perimme koko kurssin hinnan.

Kursseille ilmoittautuminen

Ilmoittaudu kursseille sähköpostitse tai viestillä.

laura@hyvinvointiflowfit.fi
040 6653181 (WhatsApp käytössä)

Ilmoittautuessasi kerro nimesi, puhelinnumerosi, sähköpostisi ja mille kurssille osallistut.

Kurssimaksu maksetaan kokonaan viimeistään ensimmäiselle tunnille tultaessa.

Puhelinnumero tarvitaan aikuisten kurssien WhatsApp-ryhmiä varten, joissa tiedotetaan kurssin aikatauluista ja poissaoloista.

Turvallisuus

Turvallisuussyistä aikuisten kursseille ei voida ottaa lapsia mukaan, ellei erikseen niin mainita.

Asiakkaat liikkuvat FlowFitin tiloissa omalla vastuulla ja omalla vakuutuksellaan.

Asiakas on velvollinen korvaamaan tiloihin tai välineisiin aiheuttamansa vahingot, jotka hän on tahallisesti aiheuttanut, tai jotka ovat aiheutuneet turvallisuusohjeiden noudattamatta jättämisestä.

Tankotanssikurssit

Tankotanssikursseja aikuisille ja lapsille Nivalassa

Kurssien kesto on 8 viikkoa.

Vaikka tankotanssitunneille on määritelty tietty taso, kursseilla saa aina tehdä oman tason mukaan, ja liikkeille annetaan vaihtoehtoja.

Kaikilla tankotanssikursseilla tehdään pitoja, pyörähdyksiä ja erilaisia sarjoja ja siirtymiä.
Lisäksi tankotanssista järjestetään teematunteja ja workshoppeja.

Tunnit sisältävät alkulämmittelyn ja venyttelyt lopussa.
Tämän vuoksi on tärkeää tulla tunnille ajoissa, sillä alkulämmittelyn skippaaminen aiheuttaa loukkaantumisriskin!

Tuntien liikkeet kuvataan kurssin omaan WhatsApp-ryhmään helpottamaan omatoimista harjoittelua.
Jos haluat treenata FlowFitillä kurssien ulkopuolella, voit ostaa kulkulätkän jolla pääset myös tankosaliin harjoittelemaan.

Ota tankotanssitunneille mukaan

Tankotanssin Starttikurssi alkaa tammikuussa 2024!

Kevään jatkokurssit alkavat viikolla 11

Startteja alkaa noin 1-2 kertaa vuodessa riippuen miten kalenterissa on tilaa.
Nyt suosittu Starttikurssi tulee jälleen, ja sinulla on mahdollisuus aloittaa tankotanssiharrastus!

Et tarvitse aiempaa kokemusta lajista. Olet tervetullut sellaisena kuin olet!
Kurssi on tarkoitettu nuorille ja aikuisille.

Starttikurssi

Aloita tankotanssin harrastaminen starttikurssilta! Tehdään helppoja alkeistason pitoja ja pyörähdyksiä tangolla, ja tutustutaan tankoon liikuntavälineenä.

Kurssi jatkuu 14.3.

Taso 1-2

Tasolla 1-2 viivytään useampi kurssi starttikurssin jälkeen. Harjoitellaan inverttiä, polvitaivepitoja ja muita liikkeitä oman tason mukaan.

Kurssi jatkuu 12.3.

Taso 2-3

Tasolla 2-3 invertti on jo tuttu. Sieltä tehdään erilaisia pitoja ja siirrytään esimerkiksi kohti perhosta oman tason mukaan. 

Kurssi jatkuu 14.3.

Taso 3

Tasolla 3 mennään kohti Aeyshaa, edelleen muitakin liikkeitä monipuolisesti treenaten. Myös erilaiset tankokässärit saattavat kuulua näihin kursseihin.

Kurssi jatkuu 12.3.

Lapset yli 10v.

Lasten tunneille ovat tervetulleita niin aloittelijat kuin aiemmin tankotanssia harrastaneet. Liikkeitä tehdään jokaisen oman tason mukaan.

Kurssi jatkuu 13.3.

Voimaa äideille raskauden jälkeen

Uusi kurssi alkaa viikolla 11

Haluatko tietää miten palata turvallisesti liikkumaan raskauden jälkeen?

Kärsitkö raskauden jälkeisestä virtsankarkailusta liikkuessa? 
Onko sinun hankala tuntea keskivartalon tukea?
Painuuko ryhtisi kasaan ja keho on jumissa imettämisestä ja vauvan kantamisesta? 

Tällä kurssilla äidit pääsevät tutustumaan ohjatusti ja turvallisesti lihaskuntoharjoitteluun.
Treenit aloitetaan todella yksinkertaisista liikkeistä. Tekniikka hiotaan kuntoon ennen vastusten lisäämistä.

Sopii myös sinulle, jos et ole aiemmin tehnyt voimaharjoittelua, ja haluat alkaa kuntouttamaan kehoa synnytyksen jälkeen.
Treenien haastavuus lisääntyy vähitellen kun tekniikka on kunnossa ja kehon voimatasot kasvavat.
Kurssilla tehdään liikkeitä kehonpainolla sekä välineitä käyttäen.

Milloin voit osallistua kurssille?

Voimaa äideille Alkeiskurssi

11.1.-29.2. (menossa)
12.3.-25.6. (uusi kurssi!)

Äitien alkeiskurssilla aloitetaan todella yksinkertaisista lihaskuntoliikkeistä ilman lisättyjä painoja. Liikkeissä edetään nousujohteisesti vähitellen kurssin edetessä.

Pienryhmä kokoontuu kerran viikossa yhteisen treenin äärelle. Kurssilla tutustuaan myös äideille ajankohtaisiin teemoihin liikkumisen näkökulmasta, kuten erkauma, ryhdin merkitys, hengitys ja syvä tuki yhdessä, lantionpohjan tunnistaminen ja poikittaisen vatsalihaksen aktivaatio. Kurssille perustetaan WhatsApp-ryhmä, johon ohjaaja lähettää videoita kurssin liikkeistä muistin tueksi.

Voit tulla mukaan vaikka synnytyksestä olisi kulunut jo vuosia. Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa. 

Kuntosaliyrittäjä kuntosalilla, joogaohjaaja, äitiysliikuntavalmentaja

Miksi sinun kannattaa osallistua Voimaa äideille -kurssille?

Liikkeiden turvallinen tekniikka

Mietitkö teetkö liikkeitä oikein?
Kurssilla opit liikkeiden oikean tekniikan ja vältyt kivuilta ja vammoilta. Kun tekniikka on kunnossa, liike tuntuu oikeassa paikassa.

Tiedät miten lähteä liikkeelle

Sinun ei enää tarvitse miettiä miten olisi turvallista lähteä liikkeelle raskauden jälkeen.
Kun aloitetaan nollatasolta, nousujohteisella treenillä varmistetaan oikea tekniikka ja turvallinen treeni.

Ohjattu treeni pienryhmässä

Kurssilla saat vertaistukea muilta äideiltä ja henkilökohtaista ohjausta liikkeiden tekniikoissa.
Pääset mukaan WhatsApp-ryhmään, johon ohjaaja lähettää tunnin liikkeet videoina muistin tueksi.

Erkauman tunnistaminen

Opit tunnistamaan erkauman ja millainen liike auttaa napakoittamaan vatsalihasten välistä jännesaumaa turvallisesti ja nousujohteisesti.

Ryhti ja keskivartalon tuki

Heikkous keskivartalon tuessa ja ryhtiongelmat voivat aiheuttaa esimerkiksi alaselän kipuja. Kurssilla keskitytään ryhdin linjauksiin ja keskivartalon tukeen erilaisissa liikkeissä.

Hengitys ja liike

Opit palleahengityksen mekanismin ja merkityksen lantionpohjalle ja syvälle tuelle.
Toimiva hengitys ja sen omaksuminen vaikuttavat mm. lantionpohjan toimintaan ja keskivartalon tukeen niin arjessa kuin treenatessa.

Workshopit ja avoimet tunnit löytyvät Slotista!
Workshopeista löytyy mm. tankotanssin teematunteja, ja äitien palautumiseen liittyviä workshoppeja.

Yksilöohjaus raskaudesta palautumiseen

Kaipaatko yksilöllistä tukea raskauden jälkeiseen palautumiseen?

Onko sinulla jokin tietty ongelma johon kaipaat apua?
Varaa maksuton alkukartoitus ja mietitään yhdessä voinko olla Sinulle avuksi.

Varaa viestillä tai sähköpostilla
040 665 3181 / laura@hyvinvointiflowfit.fi